Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu

Drakensbergen

Door: Johan

04 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Bergville

Na een heerlijke nachtrust op perfecte bedden heerlijk op je terras met een kopkoffie de zonsopkomst bekeken blijft toch altijd bijzonder die Afrikaanse zon ....
Lekker ontbijtje gehad buiten op de veranda. Vandaag een dag om weer wat actiefs te gaan doen. We rijden de Drakensbergen in en hebben het plan opgevat om een bushwalk te gaan doen van dik 3 uur. We hebben van de lodge een lunch meegekregen voor onderweg. Na een paar honderd meter behoorlijk omhoog op wen beroerd padje besluiten Alice Melissa en Johan niet verder mee te gaan het lijkt ons niet verstandig en de boys zijn niet bij te houden. We keren terug bij de auto en gaan eerst meegebrachte picknick verorberen die gaat er goed in. Hierna hebben we een beetje normaal pad gevonden . Deze loopt naar een prachtige cascade als t goed is komen de boys hier op de terugweg langs net als we op t punt staan terug te keren naar de auto komen ze eraan alleen wel uit de verkeerde richting.... Blijkt dat ze hetzelfde pad terug hebben genomen en uitgehongerd bij de auto aankwamen waar wij niet waren aan iemand gevraagd waar de family was en ons achterna gelopen. Nog even in t water geweest, ijskoud. Terug naar de lodge ff snel douchen en de spullen klaarmaken voor morgen en dan bovenop de heuvel onder t genot van een drankje de zonsondergang bekeken. Hierna nog even een drankje voor t eten gedaan ( volgens mij willen die Afrikaners ons dronken hebben.... Lukte gister heel aardig trouwens). Heerlijk gegeten nog ff een bakje koffie daarna betalen en om half tien naar bed morgen om 5 uur op want moeten om half tien op het vliegveld on Durban zijn voor onze vlucht maar Port Elisabeth. Lange reisdag voor de boeg.