1e dagje echt afrika - Reisverslag uit Mpumalanga, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu 1e dagje echt afrika - Reisverslag uit Mpumalanga, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu

1e dagje echt afrika

Door: Johan

26 April 2015 | Zuid-Afrika, Mpumalanga

Vanochtend na een geweldig ontbijt afscheid genomen van het African Rock Hotel. De eerste meters links rijden in Johannesburg even wat onwennig maar ging goed, het is zondag en gelukkig redelijk rustig. Helmut Lotti, Out off Africa schalt door onze bus we krijgen al een echt afrika gevoel. Mooie bus Ford Transit Connect met 8 zitplaatsen dus ruimte over. De route voert ons eerst door wat glooiend landschap richting Witbank, wat opvalt zijn de tolwegen deze waren er nog niet toen we 15 jaar geleden in Kaapstad woonden. Na Witbank stoppen we bij een wegrestaurant, super mooi gelegen aan een veld met bokjes, struisvogels, zebra's, buffels en neushoorns. We vervolgen na de lunch onze weg we gaan nu de Drakensbergen in door de longtompass prachtige vergezichten. Na 5 uur rijden komen we in onze nieuwe accommodatie Misty Mountens aan. Wat eenvoudiger als ons vorige hotel maar de vieuw maakt veel goed. Vanmiddag hebben Alice Kevin en Melissa wat inkopen gedaan in de plaatselijke supermarkt, helaas geen C1000. Ook heeft Kevin getankt en de ruiten schoon laten maken. Weer een nieuwe ervaring. Morgenochtend als de quad's het doen, het is tenslotte Afrika en 's middags de watervalroute rijden en naar het goudzoekers dorpje Pelgrims town. De bedoeling is daarna te gaan braaien. Zo nog even tafeltennissen en dan naar bed.

• 26 April 2015 - 21:30

Rob:

Maar 1 woord GENIETEN!!!! We zijn benieuwd naar de foto's. Veel plezier nig en top elke dag en verslag leuk!! Grt uit houten ( nederland