Robben eiland - Reisverslag uit Camps Bay, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu Robben eiland - Reisverslag uit Camps Bay, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu

Robben eiland

Door: Johan

12 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Camps Bay

Vanochtend zoals gebruikelijk weer om 7 uur opgestaan, ontbijt klaar gemaakt, eitjes gebakken en om 9 uur in de auto. Vandaag kort stukje rijden naar Victoria en Alfred Waterfront waar we de boot naar Robbeneiland nemen. Dit is het eiland waar oa. Nelson Mandela van 1964 tot 1990 heeft vastgezeten als politiek gevangene. Het eiland op zich is niet zo heel erg bijzonder wel het feit dat hier veel mensen jaren hebben vastgezeten om hun ideologieën. De cel hebben we ook bezocht waar Mandela heeft vastgezeten, niet meer dan een hok van 2 bij 3 met een mat om op te slapen en een emmer om zijn behoefte op te doen, echt onvoorstelbaar. We werden trouwens rondgeleid door een voormalig iemand die ook daar heeft vastgezeten.
Om 2 uur gingen we weer met de boot terug na een klein uurtje varen meerden we weer af in V en A waterfront.
Even snel een kopje koffie en een broodje gedaan daarna een helikopter rondvlucht van een half uur rond de Westkaap gemaakt erg spectaculair en heel bijzonder om te doen. Voor allemaal was het de helikopterdoop. Na afloop kregen we nog een glaasje champagne aan geboden.
We hebben nog even in V en A rondgelopen altijd erg gezellig daar waarna we er ook gegeten hebben.
Om half acht waren we weer in ons appartement waarna Jasper en Kevin snel nog wat boodschappen hebben gedaan voor het ontbijt van morgen want het is morgen ook weer vroeg dag ivm het drukke programma.
Morgenochtend bezoek aan het 2 Ocean aquarium en 's middags de Tafelberg op.
Voor nu op tijd naar bed, welterusten allemaal.

• 14 Mei 2015 - 09:36

Cindy:

Oohh leute, wat indrukwekkend zeg en wat cool met de heli! Gaaaaafffff groetjes!!

• 14 Mei 2015 - 10:41

Ingrid En Kees:

Ooh die helikoptervlucht ook al zo gaaf! Wat ben ik benieuwd naar de foto's en verhalen en inderdaad zeer indrukwekkend om te zien hoe Nelson zolang het heeft kunnen uitgehouden. Morgen alweer zo'n mooie dag.
    Groetjes.