Pinguïns en centrum Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu Pinguïns en centrum Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu

Pinguïns en centrum Hermanus

Door: Melissa

09 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Hermanus

Om half 8 ging de wekker. Even douchen en om half 9 gingen we aan tafel voor het ontbijt. We hebben een heerlijk eitje gegeten met uitzicht op zee. Jammer genoeg was het vanmorgen niet zo mooi weer. Rond half 10 zijn we naar de pinguïns gereden in Betty's bay. We zagen vanaf de parkeerplaats al de eerste pinguïns. We zijn de pier opgelopen. Daar liepen twee pinguïns voor bas en Kevin uit. Al snel kwamen we heel veel meer pinguïns tegen. Ook baby veel pinguïns, wat zijn die lelijk zeg.. Ook waren er een paar klipdassen. Op de terugweg kwamen Alice en Melissa nog een pinguïn tegen die op een ei lag. Er was al een baby pinguïn uit het ei en de andere probeerde uit het ei te komen, een mooi gezicht! Nadat we nog op het terrasje koffie hebben gedronken zijn we terug gegaan naar Hermanus. Daar zijn we met z'n alle het centrum ingelopen. We hebben eerst wat gegeten op een terras bij een restaurant. Daarna zijn we naar een atelier gelopen waar Johan en Alice gister al een mooie vaas hebben gekocht, vandaag hebben ze nog een vaas en een fruitschaal gekocht. Melissa heeft van het zelfde soort een thee pot gekocht. We zijn toen via de kust weer terug gelopen. Jasper, Bas, Kevin en Melissa zijn toen nog op de rotsen gelopen en dicht bij de zee gaan kijken. Eenmaal terug heeft ieder wat voor zichzelf gedaan. 's avonds zijn we uiteten geweest bij harbour rock, een heerlijk restaurant met veel vis. Ook was er gelukkig voor Kevin ook iets van vlees. Eenmaal terug bij la fountaine (waar we sliepen) nog een potje 31e gedaan en toen richting bed. Morgen richting kaapstad!!

• 11 Mei 2015 - 15:40

Kees En Ingrid:

Zo leuk en lief die pinguïns! Eten is natuurlijk ook belangrijk .... :)
    Veel plezier nog, alweer de laatste week.

Jasper van harte gefeliciteerd en een mooie dag, maar dat gaat zeker lukken daar.

Veel plezier verder! groetjes kees en ingrid.