Struisvogel boerderij - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu Struisvogel boerderij - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van de Zeeuw - WaarBenJij.nu

Struisvogel boerderij

Door: Kevin

07 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vannacht weer heerlijk geslapen met z'n allen en een super ontbijt bij waterfront lodge, om hierna onze reis te vervolgen naar de opstal in Oudtshoorn.
Het was gelukkig weer mooi weer vanochtend en zijn rond 9 uur gaan rijden. Bas die gelukkig dit maal zijn rijbewijs wel op zak had en overigens voor de 2e keer is aangehouden deze vakantie heeft ons door het prachtige zee en berg landschap van de oostkaap van Zuid-Afrika gestuurd.
Vandaag stond op de planning om een struisvogel boerderij te gaan bezoeken voordat we naar de opstal gingen.
Eenmaal aangekomen op de struisvogel boerderij kon er vrijwel direct gestart worden met de rondleiding.
Er werd ons verteld hoe je bij de eieren kon zien of ze vruchtbaar waren of niet en tegelijk hoe ze deze op onnatuurlijke Wijzen laten uitkomen in een broedkast.
Hierna mochten we naar de baby struisvogels die nog net een week oud waren en deze mochten we vasthouden en mee op de foto.
Ook werd er uitgelegd wat ze met de veren doen en hoe ze deze plukken en hoe nou echt struisvogel leer er uit ziet.
Hierna mochten we de grote struisvogels voeren met mais op onze vlakke hand. Hier bij werd ook gezegd dat het brein van de struisvogel kleiner is dan zijn ogen waardoor hij maar een klein instinct heeft over het eten enzovoorts. Dus het is belangrijk dat je met een vlakke hand voert want anders denkt die dat je duim ook voer is.
Hierna zijn we naar een ander deel gegaan waar er ook natuurlijk gebroed word en waar je op een ei kunt gaan staan deze zijn namelijk heel sterk.
Maar nu komt het leukste; rijden op een struisvogel. Alice, Bas en Jasper mochten dit doen ik helaas niet want er mag niet meer als 75 kg op.
Hierna gingen nog een paar dorps inwoners een echte struisvogel race doen en dit was leuk om te zien.
Toen hebben we nog eventjes lekker geluncht en zijn we door gereden naar de opstal.
Hier werden we weer goed ontvangen en zijn we nog eventjes wezen relaxen.
Na een potje 31en zijn we gaan avond eten waarbij weer de stroom uit viel maar gelukkig was er weer een aggregaat.
Nu gaan we weer een potje doen en daarna lekker slapen.
Morgen op naar Hermanus! Stop hem in je...